Mis on kinnisvara haldamine ?
Äri- ja tootmishoonetes või kortermajades, kus on enam kui kaks korterit, on korteriomanikel vaja tegutseda ühiselt, et hoida korras nende ühist vara – vundamendist kuni katuseni.
Kinnisvara korrashoid on kinnisvara eluea jooksul (alates ehituse lõpetamisest kuni hoone lammutamiseni) elluviidavate tehniliste ja administratiivsete tegevuste kompleks selleks, et säilitada ja/või taastada olukord, kus korrashoitav vara vastaks nõutava otstarbe (nt elamise) täitmiseks esitatavatele tingimustele. Kinnisvara korrashoid jaguneb tinglikult 2 komplekstegevuste gruppi:
1. Haldamine
2. Hooldamine
Kinnisvara haldamine on korraldav tegevus, mis hõlmab endas kõike, mis seotud kinnisvara korrashoiuga eesmärgiga tagada kinnisvara füüsiline, juriidiline ja majanduslik säilitamine. Kinnisvarahalduri tegevused (ülesanded) tulenevad põhimõttest, et kinnisvarahaldur on kõikide kinnisvara korrashoiuga seotud valdkondade tõrgeteta toimimise eest vastutav. Peamised haldustegevused, mida haldur teeb on:
- koosolekute (üldkoosolekud, juhatuse ja majanõukogu koosolekud) ettevalmistamine ning koosolekute läbiviimine (juhtimine) ja/või protokollimine
- koosolekul vastu võetud otsuste elluviimine
- majandustegevuse aastakava/eelarve ettevalmistamine
- lepingute ettevalmistamine ja lepingute täitmise järelevalve
- juhatuse liikmete muudatuste vormistamise korraldamine vastavas registris ning korteriühistu liikmete registri pidamine
- revisjonikomisjonile või audiitorile vajalike dokumentide ettevalmistamine ja edastamine
- ühistu juhatuse (majanõukogu) ja ühistu liikmete vaheliste küsimuste lahendamine
- finantsaruannete ja analüüsi (s.h. võrdlus eelarvega) koostamine ja esitamine kliendile
- majandusaasta aruande koostamine (eeldusel, et haldaja teeb ka raamatupidamist) ja esitamine tellijale (korteriomanikele ühiselt) kinnitamiseks
- igakuiselt näitude kogumine ja esitamine teenuse pakkujale
- kuluarvestuse tegemine
- võlgnevuste tabeli koostamine ning võlglastega tegelemine (nt meeldetuletuskirjad)
- Hooldustööde eesmärk on seadmete ja konstruktsioonide tõrgeteta töö tagamine (ennetuslik hooldus) ja erakorraliste sündmuste (avarii, vandalism, tulekahju vms) võimalikult kiire lokaliseerimine ja tagajärgede likvideerimine. Tehnohooldus on planeeritud ja regulaarne tegevuste kompleks eesmärgiga säilitada ja/või taastada kinnisvara (koos selle kõigi osadega) ettenähtud seisundis arvestades mõistlikku (arvestatud) kulumist. Sellest lähtuvalt kuuluvad halduri ülesannete hulka:
- hooldusvajaduste väljaselgitamine ja hooldusgraafikute koostamine, võttes aluseks seadmete ning materjalide kasutus- ja hooldusjuhendid
- hoolduslepingute ettevalmistamine või ettevalmistamises osalemine
- lepingutes kokku lepitud kohustuste täitmise kontrollimine
- avariiteadete vastuvõtmine ning avariide lokaliseerimise ja likvideerimise korraldamine 24 tundi ööpäevas
- vihmaveerennide ja –torude elektrikütte sisse lülitamine sügisel ja väljalülitamine kevadel
- põranda- ja kõnniteekütete sisse lülitamine sügisel ja väljalülitamine kevadel
- drenaaži pumpade töökorras oleku kontrollimine
- programmkellade olemasolul vajalike muudatuste tegemine üleminekul suveajale ja talveajale
- mõõteriistade (soojusarvesti, veemõõtja, gaasiarvesti, elektriarvesti jms) taatlemise korraldamine vastavalt kehtivale korrale
- tarbimise analüüs hoones, (mõõte)vigade avastamine
- lukusarjastuse registri pidev täiendamine lukufirmas, kus on soovitav fikseerida kõik lukkude vahetamisega tehtavad muudatused
- uksekoodide regulaarne vahetamine (nt 1 x aastas) varguste ärahoidmise eesmärgil
- valveseadmete koodide regulaarne vahetamine varguste ärahoidmise eesmärgil
- ukse läbipääsusüsteemi „kadunud“ kaartide sulgemine ja registri pidamine
- kastmiskraanide ja –voolikute tühjendamine enne esimeste öökülmade saabumist
Halduse või hooldustöödele hinnapakkumise saamiseks palun võta ühendust info@compakt.ee